Furcsamód pont abból az országból ered ez a különös innováció, ahol a legnépszerűbb autóversenyeken többnyire csak balra kanyarodnak. De félre a sztereotípiákkal! Ahogy a NASCAR sorozatokban sem csak oválpályákon indulnak, úgy a UPS futárok sem kizárólag jobbra kanyarodnak, ám mégis törekednek rá. Ugyanis, ha balra kívánnak kanyarodni, akkor keresztezik a szembejövő forgalom útját, ez pedig két problémát is felvet. Először is ketyeg az óra, várakozni kell, amíg szabaddá válik az út, késik a csomag, feleslegesen ég az üzemanyag. Másrészt megnő a baleset kockázata és egy összetört haszonjármű már semmiféle hasznot nem termel. A probléma megoldásához egy ORION néven futó rendszert hívtak segítségül a UPS-nél, amely lényegében egy heurisztikus útvonalkereső. A naponta átlagosan 120 helyen megálló futárok rengeteg időt és tüzelőanyagot spórolnak meg a használatával.
Hatékonyságnövelés céljából hibrid járművek is megjelennek a UPS flottájában
A számok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy sikerült a balra kanyarodások arányát tíz százalékra csökkenteni, ezzel évi tízmillió gallon (37 854 117,8 liter) tüzelőanyagot spórolnak meg az autók! Ennek egyenes következménye a 22 ezer tonnával kevesebb szén-dioxid kibocsátása, illetve a kiszállított csomagok számának növekedése. Egészen pontosan évente 350 ezerrel több pakkot szállítanak ki, mint korábban, amikor még nem figyeltek a balkanyarok elkerülésére. Az új rendszerrel egyébként 2004-ben kezdtek kísérletezni. Azóta sikerült 1100 darabbal csökkenteni a világszerte üzemelő UPS tehergépjárművek számát. A megmaradt autókkal pedig összesen 45,6 millió kilométerrel kevesebbet futnak, mint korábban, annak ellenére, hogy a balra kanyarodások elkerülése miatt hosszabb utat tesznek meg a célállomásig. Le a kalappal tehát a zseniális ötlet előtt, amellyel sikerült a hatékonyságot látványosan növelni!