Hirdetés:

Ha a magyarországi járműipart nézzük, nehéz megkerülhetetlenebb szereplőt találni a Bosch-csoportnál. Nemrég egy maréknyi nemzetközi újságíró mellett nekünk is lehetőségünk nyílt megnézni a cégcsoport új budapesti fejlesztési központját.

Helyezzük gyorsan kontextusba a magyarországi cégcsoportot: az ország legnagyobb ipari munkáltatójáról beszélünk. Több mint 18 000 munkavállaló dolgozik jelenleg a cégnél. Gépjárműalkatrészeket gyártanak Miskolcon, Hatvanban és Makláron, kéziszerszámokat szintén Miskolcon, valamint elektromos kerékpárok alkatrészeit Hatvanban és Miskolcon. Az összeszerelés mellett azonban a mérnöki munka is jelentős a vállalatnál, hiszen Budapesten működik a Németországon kívüli legnagyobb fejlesztési központjuk. Emellett pedig több vidéki telephelyen is foglalkoznak termékfejlesztéssel. Nem először jártunk az új fővárosi komplexumban, viszont most először nézhettük meg a laborokat, a tesztpályákat. Sőt, még a csoport magyarországi és regionális vezetőjével is beszélgethettünk.

A nap konklúziója, hogy szakmabeliként egyetlen nap nagyon kevés ahhoz, hogy megismerjük, mennyi mindennel foglalkoznak a Bosch mérnökei Magyarországon. Persze érdekes volt látni a laborokat, a tesztpályákat – amik a Bosch Budapest Innovációs Kampusz részeként készültek el – és a telephelyek képviselőivel is érdekes volt beszélgetni. Mégis az embernek az az érzése támadt, hogy rengeteg dolgot nem látunk át. Ennek nem az volt az oka, hogy nem akarták megmutatni! Sokkal inkább az állt a háttérben, hogy egyetlen nap nagyon kevés ehhez. Ezért is örültünk annak, amikor a délutáni prezentációk után beszélgethettünk dr. Szászi Istvánnal, aki a Bosch-csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban, illetve a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője is egyben.

Szászi István végigjárta az újságírókkal a szervezett túrát, és türelmesen válaszolt a bemutatók közben felmerülő kérdésekre. A mérnök végzettségű szakember tökéletesen hozza a korábbi vezetők boschos korrektségét, ezzel együtt nyíltan beszélgetett velünk a haszonjárműipar és általában az iparág aktuális kérdéseiről. Külön kiemelte, hogy mivel tavaly a Bosch értékesítette részvénycsomagját a Knorr-Bremse vállalatnak, a nehéz-tehergépkocsik kapcsán csak korlátozottan tud nyilatkozni. Azt azonban ő is realitásnak nevezte, hogy a négyes szintű önvezetés valóban az autópályákon és tehergépjárműveknél terjedjen el először. Mint mondta, ezeket a körülményeket gyakorlatilag már a mai rendszerek is tudják kezelni, így sokkal inkább a jogi szabályozás hiánya miatt nincs előrelépés ezen a téren.

Kihagyhatatlan kérdés volt a kínai gyártók térnyerése és annak következménye is. Szászi István beszállítói oldalról sokkal inkább lehetőséget lát ebben, mint komoly veszélyt. Azt viszont ő is megerősítette, hogy az európai járműgyártók egészen új helyzetben találták magukat a kínai konkurencia megjelenésével. Mint mondta, a megszokott kényelemes és alapos tervezés és tesztelés nehezen vagy egyáltalán nem tartható a kínai munkamódszerekkel szemben. Így gyártói oldalról sokkal jobban kell támaszkodni a beszállítókra és új fejlesztési módszereket is ki kell dolgozniuk. Akinek ez nem sikerül, annak a léte is veszélybe kerülhet, de ahogy felhívta rá a figyelmet, ez az átrendeződés már évek óta látszik a piacon és még közel sincs vége.

Újjászülető alkatrészek
Technika

Újjászülető alkatrészek

Indítómotorok és generátorok újabb élete kezdődik a Bosch krakoveci gyárában Ukrajnában. Az eredeti termékspecifikációk szerint újragyártott alkatrészek értékalapú és fenntartható, minőségi javításokat biztosítanak.

ATLAS-L4 önvezető projekt: Irány az autópálya!
Technika

ATLAS-L4 önvezető projekt: Irány az autópálya!

Újabb mérföldkőhöz, új területre érkezett az ATLAS-L4 projekt, amelynek keretében lépésről-lépésre valósággá válhat a vezető nélküli teherautó. A projekt célja a logisztikai központok közötti ingázás automatizálásával enyhíteni az ágazat kihívásait.

Bosch ConnectedWorld: Már az üzemanyagcellában is keresik a hibát
Technika

Bosch ConnectedWorld: Már az üzemanyagcellában is keresik a hibát

Ma már mindenkinek természetes, hogy a teherautóhoz csatlakoztatott diagnosztikai eszköz szinte azonnal megmondja, melyik alkatrész milyen hibájával van dolga a szerelőnek. De mi történik akkor, amikor begurul a szervizbe az első üzemanyagcellás jármű?

Mercedes-Benz Intouro K hybrid: Spórolós élmunkás
Teszt

Mercedes-Benz Intouro K hybrid: Spórolós élmunkás

Népszerűnek számít a karosszékből hőbörögni, babok számolgatásával vádolni a pénzügyi osztályt egy-egy típus elkaszálásakor. Azonban a racionalizálás sokszor elengedhetetlen, néha pedig olyan sokoldalú és példamutató megoldásokat szül, mint az Intouro.