Hirdetés:

Bemutatta új Platform Beyond Vehicle stratégiáját a Kia, amely a fenntartható mobilitási megoldásokat ötvözi a fejlett szoftvertechnológiával. A PBV célja, hogy innovatív és környezetbarát járművek segítségével újradefiniálja a közlekedést.

Túlszárnyalja a hagyományos autógyártás határait a Kia. Ugyanis a márka a Platform Beyond Vehicle (PBV) üzletág elindításával elkötelezte magát amellett, hogy személyre szabott járműtípusok változatos választékát kínálja majd az ügyfelek egyedi igényeinek megfelelően. A Kia PBV teljes körű mobilitási megoldásokat foglal magába, amelyek az elektromos járműveket a fejlett szoftvermegoldásokkal ötvözi a Hyundai Motor Group stratégiájának alapján. A gyártó tervei szerint így segíthetnek megoldani a korlátozott szállítási lehetőségekkel rendelkező magánszemélyek és szervezetek mobilitási kihívásait.

Lépésről lépésre

A márka PBV-stratégiájának megvalósítása három lépésből áll. Az első szakaszban mutatják be a Kia PV5 modellt, amely egy sokoldalú elektromos jármű. Elsősorban áruszállításra és kézbesítési feladatok ellátására optimalizálták, ám egy igazi átalakulóművész veszett el benne. Az újításoknak köszönhetően a felhasználók kevesebb állásidővel és fokozott költséghatékonysággal számolhatnak, valamint a továbbfejlesztett adatkapcsolat lehetővé teszi több jármű kényelmes szoftveresen definiált flottaként történő üzemeltetését. A második fázisban a PBV-k mesterségesintelligencia-alapú mobilitási felületekké fejlődnek. Ezek adatokat használnak a felhasználókkal való interakcióhoz, valamint annak biztosítására, hogy a járművek mindig naprakészek legyenek.  A harmadik fázisban pedig a már összekapcsolt önvezető járműveket egyetlen operációs rendszer kezeli majd, az emberek, a PBV-k és a társadalmi infrastruktúra pedig zökkenőmentesen kapcsolódnak egymáshoz.

Bármi lehet belőle

Az Easy Swap (egyszerű csere) technológiának hála az ügyfelek legkülönbözőbb igényeinek kielégítése sem okozhat gondot, hiszen egyetlen járműalváz többféle felhasználási módra is alkalmas. A rögzített vezetőfülke mögé változatos járműtesteket illeszthetünk egy hibrid elektromágneses és mechanikus csatolási technikának köszönhetően.

Az egyszerű átalakíthatóságról a Dynamic Hybrid hegesztés nélküli karosszériaszerkezet gondoskodik. Ez ugyanis lehetővé teszi a mozgatható elemek hosszának rugalmas beállítását a jármű felhasználási céljának megfelelően. A különleges, nagy szilárdságú acélból és mesterséges polimerekből készült alkatrészek 55 százalékkal kisebbek, mint a hagyományos megfelelőik, miközben a merevségük semmit sem csökken.

Tágas és kényelmes

A gyártó fontosnak tartja azt is, hogy a PBV-k egyszerűen kezelhetők legyenek függetlenül attól, hogy hol, mikor és hogyan használják őket.  Emellett minden PV5 modellen nagy méretű ajtók találhatóak, amelyek elősegítik a könnyű be- és kiszállást. Belül a meghosszabbított tengelytáv tágas tereket biztosít széles körű felhasználási lehetőségeket kínálva ezzel. A műszerfal asztalszerű kialakításának köszönhetően a vezető komfortérzete is emelkedik.

A PBV nappal taxivá, éjszaka áruszállítóvá, hétvégén pedig szabadidős járművé alakítható

Az egységes formaterv és a praktikus kialakítás mellett a Kia olyan ökoszisztémát hoz létre, amely elősegíti a PBV-k közötti interakciót. A kiterjedt modularitásnak köszönhetően – beleértve a funkciók megosztását az összes jármű között – korlátlan lehetőségek nyílnak meg mind a vállalkozások, mind a magánszemélyek elképzeléseinek megvalósítására. Az első fázissal összhangban a PV5 az alapkivitele mellett furgon, magas tetős kivitel és fülke-alváz változatokban is elérhető lesz.  A második lépésben a PBV ökoszisztéma szimbiózisát két további modell, a PV7 és a PV1 egészíti ki.

A gyártó további tervei között szerepel egy ügyfélvisszajelzésen alapuló fejlesztési rendszer bevezetése is, amely az ügyfelek észrevételeit felhasználva még személyre szabottabb megoldásokat hoz létre. Annak érdekében, hogy maximálisan meg tudjon felelni az ügyfelek változatos igényeinek, a Kia egy PBV-dedikált üzemet épít Koreában. A gyár várhatóan 2025-ben kezdi meg működését, és 150 000 darabos éves kapacitással rendelkezik majd.

MAN és NEOPLAN buszok menetpróbája: Ilyen kényelemben ritkán utazhatsz!
Teszt

MAN és NEOPLAN buszok menetpróbája: Ilyen kényelemben ritkán utazhatsz!

Csodás környezetben, az Alpok kanyargós hegyi útjain próbáltuk ki, mit tudnak ma az MAN és a NEOPLAN autóbuszai. Sajnos nem született mindenki egyenlőnek, nem minden érintett örülhet ugyanolyan nagy horderejű újdonságoknak. Azonban egy kis figyelem mindenkinek jutott! Részletesen mesélünk mai videónkban a gépészet, az elektronikus-elektromos rendszer és a biztonsági arzenál újdonságairól az MAN Lion’s Coach […]

Mit tud ma és holnap az MAN?
Teszt

Mit tud ma és holnap az MAN?

Nem varázsgömb segítségével, hanem konkrét termékeken keresztül néztük meg, mit hoz a jövő az MAN számára. Az alaposan felfrissített kishaszonjárművük mellett kipróbáltuk az elmúlt, az idei és a következő év dízelmotoros újdonságait a nehéz-teherautóik kapcsán. A zöld átállásukkal összefüggésben nemcsak az elektromos vontatókba kóstolhattunk bele, de a hidrogént égető belső égésű variánst is megkergettük egy […]

Kögel történelem: Nem százas!
Történelem

Kögel történelem: Nem százas!

Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy Franz Xaver Kögel maradandó értéket hagyott az utókorra. Franz sem gondolta 1934-ben, hogy egykori tanítómesterének szerény bognárműhelyét sikerül Európa egyik legjelentősebb pótkocsigyártójává varázsolnia.

Új Volkswagen ID. Buzz változatok: Csúcsra járatják
Bemutató

Új Volkswagen ID. Buzz változatok: Csúcsra járatják

Persze, persze lefelé is bővítették az ID. Buzz kínálatát, kisebb akkuval, olcsóbban is elérhető, de a legnagyobb feneket ők is az új zászlóshajónak kerítették. Izgalmas műszaki újdonságok várnak ránk, de azért még mindig erős korlátok között.

Knorr-Bremse fékalkatrészek: Biztonsági matekpélda
Technika

Knorr-Bremse fékalkatrészek: Biztonsági matekpélda

Nemhogy kiszámolni, megtippelni is nehéz, hogy a Knorr-Bremse által legyártott féktárcsák vajon hány haszonjárműben dolgoztak az évek során, és ezzel mekkora biztonsági pluszt eredményeztek. Ám a konkrét előnyöket szerencsére könnyebb számszerűsíteni.

Itt elmondhatod a véleményedet!