Hirdetés:

Bemutatta legelső, kizárólag elektromos hajtással elérhető teherautóját a Volvo Trucks. A nehézkategóriás Volvo FM Low Entry elsősorban városi környezetben tudja megcsillogtatni a képességeit. Még London belvárosába is behajthat majd, ha befér.

Kis lépés az embernek, hatalmas ugrás a Volvo Trucks mérnökeinek. Mindkettő igaz, de más okból. Ugyanis a Volvo FM Low Entry alacsonybelépésű fülkéjébe a legrövidebb lábú, haspók sofőrök is könnyedén beröppennek. Viszont a Volvo Trucks nagy lépést tett előre azzal, hogy első alkalommal elszakadt a belső égésű erőforrások nyújtotta biztonságtól és belevetette magát az elektronok világába. Valójában nem kockáztattak sokat, hiszen 2019-ben a legelsők között kezdtek a villamosítási tervbe. Otthon vannak a témában, a Volvo FM Low Entry immár a nyolcadik elektromos típusuk.

Ötcsillagos!

No, nem a töréstesztje, hanem a londoni közvetlen rálátási szabvány (Direct Vision Standard, DVS) szerinti besorolása. Ez amiatt jelentős, mivel 2024. október 28-tól kizárólag olyan 12 tonnánál nehezebb teherautók hajthatnak Nagy-London területére, amelyek minimum három csillagot teljesítenek. Habár szokásos kukásautóként is megállja a helyét, mégis hiba volna beskatulyázni ebbe a szerepkörbe. A Volvo FM Low Entry sokkal többre képes ennél! Úgy alakították ki, hogy az áruterítést éppolyan profizmussal lássa el, mint az építőipar kiszolgálását.

Következzen néhány paraméter, hogy ez mennyire nem a marketingosztály délutáni matinéra összeállított fabulája! A Volvo LM Low Entry össztömege, kivitel függvényében 19-től 32 tonnáig terjedhet. A tengelytáv 3900 és 6000 milliméter között változhat. A kettő, három, illetve négytengelyes változatai 4×2, 6×2, 6×4, 8×2, illetve 8×4 hajtásképlettel és szóló, tandem, valamint tridem tengelyelrendezéssel ikszelhetők be a konfigurátorban. A 330 kilowattos állandó teljesítményű villanymotor gránitból faragott szoborként képez egységet a 12 fokozatú automatizált sebességváltóval. Egyelőre egyetlen, négy akkumulátorcsomagból álló 360 kilowattórás energiatárolóval táplálják a villanylovakat. A hatótávolság elérheti a kétszáz kilométert, váltakozó árammal 43, egyenáramú gyorstöltéssel pedig 250 kilowattos teljesítménnyel tempósan visszatölthetjük a mozgásunkhoz szükséges energiát. Az akciórádiusz elsőre nem tűnik túl combosnak ez alapján, azonban a valóban városi kommunális, disztribúciós és építőipari feladatokhoz elég lehet.

Tessék befáradni!

A genfi egyezmények értelmében a járművezetőt senki sem kényszerítheti arra, hogy munkaidőben is magával hurcolássza az anyósát. Ennek megfelelően a fülkében nulla, egy vagy három utasülés alakítható ki – ezek nem a kormányossal egy síkban, hanem hátratolva helyezkednek el. Ezért akkor sem befolyásolják a sofőr jó kilátásait, ha egy tolócsővel hadonászó, extrovertált harsonatriót szíjazunk az ülésekbe. Két fülkemagasság közül választhatnak a járművezetők és munkaadóik. Az egyikben (1575 milliméter) szó sem lehet Homo erectus, azaz felegyenesedett emberről. A másikban (1945 milliméter) viszont kinyújthatják magukat a sapiens nem kosárlabdázó példányai. Bármelyikben foglalnak helyet a járművezetők, minden esetben a Volvo Dinamikus Kormányzás támogatja a jármű könnyű és fürge manőverezését. Persze nem mindenhol lesznek ilyen szerencsések, hiszen az új FM Low Entry eleinte Europán kívül csak Törökországban és Dél-Koreában egészíti majd ki a Volvo Trucks elektromos haszonjármű-kínálatát.

Két légies lépéssel juthatunk fel a fülkébe, ahol a „nagy testvérekéhez” hasonlóan megújult műszerfal vár. A hatékony munkamegosztás jegyében akár három kollégát magával vihet a vezető

DAF teherautók menetpróbája: Segít takarékoskodni, ha hagyod
Teszt

DAF teherautók menetpróbája: Segít takarékoskodni, ha hagyod

Kívülről egyetlen pici apró jelét mutatják annak, hogy megint vagy kilenc százalékkal takarékosabbá váltak a DAF XD, XF, XG és XG+ teherautói. Persze ehhez az is kell, hogy megrendeléskor ne mondjatok le az előnyöket biztosító felszerelésekről, valamint az, hogy használjad is azokat.

KiMAXolt újdonság
Teszt

KiMAXolt újdonság

Rég volt már, amikor a Toyota ekkora méretű kishaszonjárművet kínált Magyarországon. Az új Proace Max nem finomkodik, rárúgja az ajtót a konkurenciára – teheti, mert mindene megvan ahhoz, hogy testvéreihez hasonló sikereket érjen el a nagyfiúk között.

Toyota Hilux teszt: Csak azért is megpróbáljuk legyőzni
Teszt

Toyota Hilux teszt: Csak azért is megpróbáljuk legyőzni

Legendás nemcsak a pickupok között, hanem a járműgyártás egészét tekintve is a Toyota Hilux. Nagy teljesítményű dízelmotorral, automatikus váltóval és kényelmes belsővel kecsegtet, így jogosan merül fel a kérdés, hogy még mindig legyőzhetetlen?

Toyota Proace Van és Verso teszt: Így kell klónozni
Teszt

Toyota Proace Van és Verso teszt: Így kell klónozni

Messze lekörözték ikertestvéreiket a hazai értékesítésekben a Toyota Proace Van és a Toyota Proace Verso modellek! A márka sikerének titkait elemző sorozatunkban ezúttal a közepes haszonjármű megújulásának részleteit vizsgáljuk meg közelebbről.

IAA Transportation 2024, 1. rész.: Sok kicsi sokra megy
Bemutató

IAA Transportation 2024, 1. rész.: Sok kicsi sokra megy

Katasztrófaturisták itt láthatnak finoman fogalmazva is érdekes kezdeményezést Kínából, de legalább ugyanannyi lenyűgözően megdöbbentő újdonságot is ugyanonnan. Világpremierből, izgalmas koncepciókból is jutott az IAA Transportation 2024 kiállításra.