Folytatva a T, a C és a K típus átfogó korszerűsítését a Renault Trucks bemutatta a 11 és a 13 literes motorok Euro VIe minősítésű változatait. Ezek étvágya tíz százalékkal is kisebb lehet, többek között a turbocompound bevezetésének köszönhetően.
Tavaly az év végén piacra lépett a T, a T High, a C és a K típus kívül-belül megújult nemzedéke, amellyel a Renault Trucks termékei elsősorban a járművezetők kényelme terén léptek előre. Az idei év elejére pedig a motorokat fel kellett készíteni az Euro VIe környezetvédelmi norma teljesítésére. A francia gyártó ezt a feladatot sem vette félvállról, így számos újítással bemutatta a 11 literes DE11 és a 13 literes DE13 erőforrást. Persze, ha az alábbi innovációk valakinek a Volvo Trucks motorjai kapcsán már ismerősek, az nem a véletlen műve.
Először is már a DE11 és a DE13 hengereiben is hullámos koronájú dugattyúk járnak fel és le, amelyek úgy terelgetik a lángokat az égéstérben, hogy a rendelkezésre álló oxigén hatékonyabb felhasználásával javítják az égésfolyamat hatásfokát. Emellé új motorvezérlő egység és még pontosabban működő befecskendezők társulnak, továbbá áttervezték a hajtókarokat, a dugattyúkat, a főtengelyt, valamint a kartergáz szabályzását a súrlódási veszteségek csökkentése érdekében. Szintén újdonság a változó szállítási kapacitású olajszivattyú és a kisebb viszkozitású motorolaj alkalmazása, míg az új, golyós csapágyazású turbófeltöltő a gyorsabb reakcióidejével fokozza a hatékonyságot. Továbbá optimalizálták a kipufogógáz-utánkezelő rendszert is.
Ráadásul a T, a T High és a C típushoz mostantól a DE13 motor turbocompounddal, azaz teljesítmény-visszanyerő turbinával is rendelhető. Ez a berendezés a kipufogórendszerben a turbófeltöltő mögött elhelyezkedve a kiáramló gázok maradék energiájának egy részét mechanikus energiává alakítja át, amelyet egy fogaskerék-áttételen keresztül a főtengelyre továbbít. Ezáltal a motor kisebb fordulatszámtól lényegesen nagyobb nyomatékot fejthet ki. Így például meredekebb emelkedőkön is elkerülhető a visszaváltás, ami hozzájárul a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentéséhez.
Úgy gondolták a Renault Trucks szakemberei, hogy a jelentősen továbbfejlesztett motorok mellé már új sebességváltó is dukál. Az Optidriver legfrissebb generációja új vezérlőelektronikát és szoftvert, valamint új tengelykapcsoló-működtető berendezést kapott a még lágyabb és gyorsabb fokozatváltások érdekében. Az intelligens nyomatékszabályzás pedig igyekszik a lehető legtöbb ideig a legnagyobb hatékonyságot biztosító tartományban tartani a motor fordulatszámát. Emellett a domborzathoz előrelátón igazodó hajtásláncvezérlés, vagyis az Optivision működését is továbbfejlesztették.
Mindezek eredményeként az új 11 és 13 literes motorok fogyasztása akár tíz százalékkal is kedvezőbb lehet közvetlen elődjeikhez képest. Ám ebbe már az is beleszámít a sajtóközlemény szerint, hogy a Renault Trucks egy teljes körű járművezető-továbbképző programot is kidolgozott a még gazdaságosabb üzemelés elősegítésére.