Szerencsére egyre nagyobb figyelmet kap a közlekedésbiztonság a haszonjárművek kapcsán is, mind törvényhozói, mind gyártói oldalról. Egy új rendszerrel a már meglévő járművek felzárkóztathatók modern színvonalra.
Modern, csúcstechnikájú haszonjárművek biztonsági tudását kínálja a Knorr-Bremse utólag beépíthető ProFleet Assist+ rendszere. Figyelmeztet a kis követési távolságra, valamint a ráfutásos baleset veszélyére lakott területen belüli és azon kívüli tempónál egyaránt. Sőt, nemcsak a járműveket észleli, hanem a jármű előtti gyalogosokat és egyéb védtelen közlekedőket is. Látható és hallható módon jelzi, ha a jármű az irányjelző használata nélkül átlépi a sávelválasztó felfestést. Felismeri a közlekedési táblákat, így megjeleníti az aktuális sebességkorlátozást és az előzési tilalmat is.
A közlekedésbiztonság szempontjából talán legfontosabb funkciója az oldalsó holttérfigyelő. Ez ugyanis a sávváltás biztonságát is fokozza, ám egyúttal a védtelen közlekedőkre is vigyáz. Az Intel egyik leányvállalatával közösen fejlesztették, a Mobileye gépi látási algoritmusai valós időben elemzik ki a holttérre irányított kamera által „látottakat”. Ezt a szoftvert kifejezetten a védtelen közlekedők felismerésére oktatták, így a gyalogosokat, a rollereseket, a kerékpárosokat és a motorizált kétkerekűekkel közlekedőket védi igazán. A belső visszajelzőt úgy helyezik el, hogy kanyarodáskor a vezető látómezőjében legyen, így a haszonjárművek városi közlekedésének egyik mumusát, a hatalmas jobb oldali holtteret hatékonyan teszi semmissé. Igazi előnye, hogy márkafüggetlen és utólag is beszerelhető, így a már meglévő régebbi járművek is érzékenyebbé, figyelmesebbé tehetők a lakott települések e problémája iránt.
Érdekes adalék, hogy a Bosch, a Knorr-Bremse és a ZF közös haszonjárműves szervizhálózatot üzemeltet Alltrucks néven, amely kívánságra be is szereli ezt a vezetői segédrendszert. Bár már több mint 700 partner csatlakozott e lánchoz, hozzánk legközelebb a nyugati szomszédainknál találhatunk ilyen szervizpontot.