Jelenleg az árak a gázolajat teszik az üzemeltetők egyik legnagyobb költségtételévé. A fuvarpiac éles konkurenciaharcában ezért a tüzelőanyag-fogyasztás mégoly csekély leszorítása is jelentős versenyelőnnyé válik. Egyszerre nagy előrelépéseket nem várhatunk, hiszen már a természettudományos abszolút határokat közelítgetjük a dízelmotorokkal, egyre kisebb, de mind nagyobb ráfordítást követelő lépésekkel. Ha így nézzük, nem elhanyagolható eredmény a bevezetőben említett két adat, amellyel a Renault Trucks büszkélkedik. Szívós, színvonalas kutató-fejlesztő munka rejlik mögöttük.
Hatékonyabb áruterítők
A nagyvárosokban és környékükön mozgó elosztójárművek fejlesztésének alapja a Renault Trucks vállalatnál a korábbi Urban Lab 2 kísérleti jármű, amely az aerodinamika optimalizálásával mérsékelte a tüzelőanyag-fogyasztást, és ezen keresztül a szén-dioxid-lábnyomot. Ennek megfelelően kapott a márka D és D Wide áruterítő sorozata új oldalsó légterelőt, illetve 12 fokozatban állítható magasságával mindenféle felépítményhez alkalmazkodó tetőlégterelőt.
Tökéletesítették a majd csak idén szeptember 1-jétől kötelező Euro VId normának eddig is megfelelő DTI 5, DTI 8 és DTI 11 dízelmotort: új generációs részecskeszűrővel, új motorvezérlő szoftverrel és kisebb energiaigényű segédberendezésekkel – olajhűtő rendszerrel és hűtőfolyadék-szivattyúval – látták el.
Alig venni észre a fülkesarkok légterelőjét, pedig az áramlás simításával hozzájárulnak a tüzelőanyag-fogyasztás csökkenéséhez. Akárcsak az új oldalsó légterelők és tetőlégterelő
Szerepet játszanak a takarékosságban a vezetőtámogató rendszerek is. A követési távolságot automatikusan tartó sebességszabályozó (ACC) és a beállítható sebességhatároló (ASL) simábban tartja a tempót egy átlagos sofőrnél, kiküszöböli a felesleges gázadásokat és fékezéseket, javítja az általános hatékonyságot – azon túlmenően, hogy tehermentesíti az embert.
Mindezek összesített hatására hét százalékkal mérséklődött a tüzelőanyag-fogyasztás. A jármű üzemeltethető akár százszázalékos biodízellel, illetve sűrített földgázzal (CNG) is.
Takarékosabb nehéz-teherautók
A Renault Trucks T típus DTI 11 és DTI 13 motorjának károsanyag-kibocsátási besorolására ugyanaz érvényes, mint az előbbiekre. Ezeket is új generációs kipufogógáz-utánkezelő berendezéssel látják el, amelynek anyaga hosszabb élettartamot ígér. A rendszert AdBlue-minőségérzékelővel egészítették ki, és elhagyták a hetedik befecskendezőt.
Marcona ábrázatot mutat a T High 520, de a környezet iránt barátságossá teszi a hét százalékkal mérséklődött étvágya. További újdonsága a hűtőrács fényes fekete színe, valamint a narancssárga díszítés
A szintén új nemzedéket képviselő Optivision domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályozó magán a járművön tárolja a topográfiai adatokat, ezáltal olyan körülmények között is az út emelkedésének vagy lejtésének megfelelően képes kiválasztani a legmegfelelőbb sebességfokozatot, illetve haladási sebességet, amikor nincs GPS-vétel, például alagutakban. Ráadásul az eddiginél pontosabb útinformációk nagyon jól megtervezhetővé teszik a fuvarfeladat végrehajtását. Végül, de nem utolsósorban az Eco Cruise Control új beállításai további gázolajcseppeket takarítanak meg – sok kicsi sokra megy. Milyen sokra? Összességében három százalék a javulás a típuselődhöz képest, de mivel nehézkategóriáról van szó, ez száz kilométerenként akár egy litert is jelenthet, azaz nemzetközi fuvarozásban évente akár 1500 litert is.
Persze nem elég hatékonynak lenni, olyannak is kell látszani! Erre való a karbonhatású műanyag a műszerfalon és az ajtóborításon, a kétféle árnyalatban, fényes fekete vagy eloxált narancsszínben rendelhető hűtőmaszk, valamint tükörház, míg a bőrkárpitozású üléssel némi elitjelleget lehet adni a járműnek. Az oldalfalakon a teljesítményt is eláruló típustáblát pedig feltűnőbbé tették, továbbá egy új sorral egészítették ki, amelynek feliratát az ügyfél határozhatja meg.
Műszakilag megalapozott apró lépésekkel válaszolt tehát a Renault Trucks a brüsszeli bürokraták emissziócsökkentési előírásaira, valamint az ügyfelek fokozódó igényeire.
A T típusban mostantól az Optivision domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályozó új generációja dolgozik, amely magán a járművön tárolja a topográfiai adatokat, nem pedig a felhőből tölti le