Carl Johan Almqvist, a Volvo Trucks közlekedés- és termékbiztonsági igazgatója ismét megerősítete a márka célkitűzését: a jövőben szeretnék elérni, hogy Volvo teherautókkal ne történjenek balesetek. E egyik eszközeként vezették be a Volvo Dinamikus Kormányzást (VDS) évekkel ezelőtt. A A járművezetők számára jobb iránytartást és manőverezést biztosító rendszernek köszönhetően csökkent a balesetek és sérülések kockázata. A VDS automatikusan kiegyenlíti az útfelület egyenetlenségeinek hatásait azzal, hogy megszünteti a kormánykeréken tapasztalt visszahatásokat és vibrációkat. Kis sebességgel manőverezéskor, illetve tolatáskor nagy segítség a járművezető számára, hogy a kormánykerék ellenállását hozzávetőleg 75 százalékkal csökkenti. Amint a vezető enyhít a kormánykerék fogásán, az automatikusan visszatér középállásba. Nagyobb sebességnél a teherautó még rossz útfelületen és erős oldalszél esetén is magabiztosan tartja az irányt. Egy elektronikus szabályozású villanymotor szükség esetén nagyobb kormányzási erőt biztosítva segíti a teherautó hidraulikus kormányrásegítőjét. Ezek az előnyök már eddig is sokak munkáját könnyítették meg, a most bemutatott új funkcióktól pedig azt várják, hogy segítségükkel elkerülhetők legyenek a leggyakoribb baleseti helyzetek.
Szoftverek felügyelik a teherautó megfelelő tapadását, eközben folyamatosan kommunikálnak a jármű hardverkomponenseivel. Így megakadályozzák a kicsúszást
Lássuk, mit tud a két balesetmegelőző járművezető-támogató rendszer!
Ha járművünk meghajtott hátsó tengelye nedves, csúszós úton elvesztené tapadását, akkor a megcsúszás elkerüléséhez enyhe ellenkormányzás szükséges. A Volvo Dinamikus Kormányzás Stabilitási Asszisztens funkciója gyakorlatilag elvégzi helyettünk a „piszkos munkát”, és megakadályozza a kicsúszást, mielőtt egyáltalán észlelnénk a problémát. A VDS együttműködik a teherautó elektronikus menetstabilizáló rendszerével. A teherautó függőleges tengely körüli elfordulását az alvázban lévő érzékelők figyelik, és a megcsúszás legkisebb jelére aktiválják a rendszert, amely enyhe kormányrásegítéssel segít stabilizálni a teherautót.
Ha látható, akkor a teherautó bekapcsolt útfigyelő kamerája 55 kilométer/óra feletti sebességnél figyeli a sávelválasztó felfestést
A Sávtartást Támogató Asszisztens funkció pedig az akaratlan sávelhagyás és az útelhagyás kockázatát hivatott csökkenteni. Az újdonság 55 kilométer/óra felett a Volvo Dinamikus Kormányzás együttműködik a teherautó sávtartást támogató rendszerével. Amennyiben a jármű helyzetét kamerákkal figyelő rendszer sávelhagyást érzékel, megfelelő irányú kormányzással segít visszatérni a sávba, erről hangjelzés helyett a kormánykerék finom rezgésével figyelmezteti a járművezetőt.
Amennyiben a teherautó átlépett egy sávelválasztó jelet, a járművezető egy rövid rezgést érez a kormánykeréken. A rendszer a visszakormányzásban is segíthet
A két új járművezető-támogató rendszer mellé egy a járművezetők részéről régóta óhajtott kényelmi funkciót is társított a Volvo Trucks. A Volvo Dinamikus Kormányzás rendszerrel ellátott teherautókban mostantól a kényelmes, könnyed és biztonságos vezetés érdekében mindenki az egyéni igényeihez igazíthatja a kormánykerék ellenállását. Négy előre meghatározott programból választhatnak, vagy az egyéni beállítással akár teljes mértékben személyre szabhatják négy különböző paraméter segítségével. Ez a jellemző főként azon teherautók esetében rendkívül praktikus, amelyeken a járművezetők gyakran cserélődnek – különösen azért, mert a sofőrkártyával követik a járművezetőt az általa kedvelt beállítások is.
Kényelmesen választhatunk a Volvo Dinamikus Kormányzás előre beállított programjai közül