Több ígéretes projektet is futtat a Scania, hogy elősegítse a különféle elektromos hajtástechnológiák elterjedését a városi és a hosszú távú szállítás terén. Nemrég a svéd Löfbergs cég egy Scania P 320 hibrid nyerges vontatót állított üzembe, amely közel két kilométert is megtehet tisztán elektromos hajtással, így 18 százalékkal is csökkentheti a tüzelőanyag-költségeket. Mivel a jármű belsőégésű motorja hidrogénezett növényi olajjal (HVO) üzemel, több mint kilencven százalékkal kisebb a gépkocsi szén-dioxid-kibocsátása a hagyományos dízel modellekhez képest. A gyártó 18 tonnás hibrid elosztó tehergépkocsiját pedig a rangos Green Truck Future Innovation 2016 (2016-os Jövőbe Mutató Innovációt Felvonultató Zöld Tehergépkocsi) díjjal tüntette ki a Verkehrsrundschau német szaklap.
A Scania 2017 végétől tisztán elektromos hajtású buszokat tesztel majd üzemeltetők bevonásával Östersund városában. A három Scania Citywide LF buszt pantográf áramszedőkön keresztül töltik majd a 14 kilométeres vonal két végén kialakított töltőállomásokon. Tízperces töltés után a buszok 15 percenként indulnak majd. A 2015-ben bemutatott, hibridhajtású Scania Citywide városi busz esetében a belső égésű motor akár száz százalékos biodízellel is üzemelhet, 60-65 százalékkal csökkentve a szén-dioxid-kibocsátást. A tavalyi év jelentős piaci áttörést hozott, ugyanis a Scania megkezdte 51 ilyen autóbusz leszállítását Madrid városának. Svédországban, Gävle közelében pedig tavaly átadták a világ első elektromos útját a nehéz-teherfuvarozás számára. Jelenleg egy Scania tehergépkocsi üzemel itt nyílt autópályás forgalomban, a Siemens által kifejlesztett felsővezetékes technológia használatával. A jármű a villamosított forgalmi sávban elektromos hajtással, míg más esetekben, például előzéskor, bioüzemanyaggal működő belső égésű motorral közlekedik. A vállalat otthonában, Södertäljében, nemrég üzembe állítottak egy vezeték nélküli indukciós töltőtechnológiával ellátott hibrid városi buszt. Az akkumulátorokat vezeték nélküli technológiával töltik, amíg a busz a végállomáson áll, és így csupán hét perc alatt feltölthetik a járművet a tíz kilométeres járatának teljesítéséhez szükséges energiával. Norvégiában pedig olyan elektromos hajtásláncú, 27 tonnás elosztó tehergépkocsikat tesztel hamarosan a Scania, amelyeknél az elektromos energiát a járművön elhelyezett üzemanyagcellák állítják majd elő hidrogénből.
Scania az elektromos hajtástechnológiáért: Sokszínű villamosítás
Összeszámolni is nehéz, mennyi párhuzamos projektet futtat a Scania az elektromos hajtástechnológiák terén. A tesztekben buszok és tehergépkocsik egyaránt részt vesznek.
Hirdetés: