Új és használt járművekbe egyaránt beépíthető a Hyliion utólagos rendszere, amellyel hibridhajtásúvá alakíthatók a tengerentúli nyerges vontatók. A gyártó 30 százalékos tüzelőanyagfogyasztás-csökkenést ígér.
Hirdetés:

Neve ellenére nem kínai startup cég a Hyliion, hanem amerikai, és csupán két éve kezdte meg működését a haszonjárművek gazdaságosságának javítására. Akkor egy olyan hibridrendszert kínáltak, amely félpótkocsikra (!) szerelhető fel egy óra alatt. Újabb utólag beépíthető rendszerükkel akár 30 százalékos fogyasztáscsökkenést ígérnek a tengerentúlon használt hatalmas, 6×4 hajtásképletű „hosszútávfutó” vontatók esetében. A rendszer elemei – az elektromos hibrid egység és a segédaggregát – egyszerűen ráépíthetők a járművek alvázára. A fékezéskor nyert energia gyorsításkor felhasználható a hibridrendszer jóvoltából, a dízelmotor így szinte mindig a leggazdaságosabb fordulatszámon üzemelhet. Mindemellett a fülkében is helyet kaphat két konnektor, amelyekről elektromos készülékek üzemeltethetők. Az elektromos hibrid egység számlájára 15 százalékos megtakarítás írható, míg a segédaggregát további 12 százalékos spórolást eredményez. Ezenkívül még 3 százalékkal csökkenhet a tüzelőanyag-fogyasztás légterelők felhelyezésével. Ha ez sem lenne elég, a rendszer egyben telematikai funkciókat is kínál.
A fejlesztésben és a tesztelésben három szállítmányozó céggel is együttműködött a Hyliion. Mindegyik nagy megelégedéssel használta a rendszert, és alátámasztotta az ígért fogyasztáscsökkenést. Ennek köszönhetően a járművek károsanyag-kibocsátása is jelentősen mérséklődik. A Hyliion már meg is kezdte a rendelések felvételét a rendszerre, és várhatóan e hónapban elkezdődik a szabadalmaztatott utólagos hibridrendszer sorozatgyártása.