Hirdetés:

Megjelenése után egy ideig be sem vezette az importőr a magyar piacra a Volkswagen e-Crafter modellt, mondván, az akkori magyar piaci viszonyok között nem lesz rá érdemi kereslet. Most pedig átadtak húsz ilyen kishaszonjárművet egyetlen ügyfélnek. Megtörtént tehát az első jelentős áttörés.

Hazánkban a tisztán elektromos kishaszonjárművek beszerzési ára és az üzemeltetésükkel kapcsolatos bizonytalanságok erősen visszatartják a tömeges elterjedésüket. A nagy flottaüzemeltetők is általában csak a marketingértékük miatt, esetleg tapasztalatszerzési céllal mernek egy-egy ilyen alternatív hajtású modellt a járműparkjukba illeszteni. Ezért számít különösen nagy előrelépésnek, hogy a Stylo ÉpGép Kft. tavaly év végén húsz Volkswagen e-Crafter modellt állított munkába, hiszen minden tényezőt figyelembe véve ezt találta gazdaságilag is a legkedvezőbb megoldásnak a környezetvédelmi előnyökön túlmenően.

A cég egyik profilja a GLS partnereként kiscsomagszállítás Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, ezt a feladatot 55 darab legfeljebb 3,5 tonnás kishaszonjárművel végzik. A flotta döntő többségét – 44 furgont – a Volkswagen Crafter alkotja, ebből húsz az új elektromos változat. Az online vásárlások terjedésével Nyíregyházán is egyre nagyobb az igény a belvárosi csomagkiszállításra, az e-Crafter modellnek pedig éppen ez az egyik legfőbb rendeltetése.

„Járműveink nem ritkán egy húsz kilométeres útvonalon 120-130 címre 150 küldeményt is eljuttatnak. Ez rendkívüli igénybevételnek teszi ki a korszerű dízelmotorokat, így lerövidülnek az olajcsere-intervallumok, gyakoriak a szervizlátogatások a részecskeszűrő kitisztítása miatt vagy csupán azért el kell küldenünk egy hosszabb vidéki útra a gépkocsikat, hogy regenerálódjon a rendszer. Nem is beszélve a tengelykapcsolók és a sebességváltók problémáiról. Ezzel szemben az elektromos hajtású modellek jóval kedvezőbb szervizköltségeket és a kisebb karbantartási igény miatt nagyobb üzemidőt kínálnak. Napelemes rendszerünkkel pedig a kezdeti beruházás után már jóformán ingyen tölthetjük járműveinket. Ráadásul az elektromos kishaszonjárművek a fékezési energia visszatáplálása által a dízeleknél jóval hatékonyabban működnek a sok gyorsítással és lassítással járó városi forgalomban. Az operatív lízing pedig a nagyobb beszerzési ár és a nehezen becsülhető maradványérték problémakörét is elsimítja. Mindezt mérlegelve, alapos gazdaságossági számításaink eredményeként arra jutottunk, hogy számunkra az e-Crafter az ideális megoldás., azaz megtérülő beruházás. Természetesen a helyileg nulla károsanyag-kibocsátás előnyeit is figyelembe vettük. Az első hónapok tapasztalatai alapján helyesen döntöttünk. A belvárosi körökön a járművek hatótávolsága még hideg téli időjárásban is legalább 85 kilométer, ám a gépkocsivezetőknek tartott továbbképzés után ez várhatóan növekszik majd. Napelemekkel is táplált tíz gyorstöltőnk 4-4,5 óra alatt feltölt egy-egy gépkocsit, és egy villámtöltőt is telepítettünk, amellyel ez csupán 1,5 óra. Így az éjszakai töltésekkel nem okoz problémát, hogy reggelente minden autónk elegendő hatótávval indulhasson útnak. Az e-Crafter több mint tíz köbméteres raktere és közel egy tonna hasznos teherbírása is kiválóan megfelel a belvárosi kiszállítási feladatainkhoz. Munkatársaink pedig szeretik az elektromos modellek csendes működését, kényelmes és könnyű vezethetőségét, valamint kiváló menettulajdonságait. Továbbá azt is előnyösnek találják, hogy az e-Crafter modellek esetében előre felfűtött fülkével kezdhetik reggel a munkát, miközben a dízelek motorja a sok megállás miatt gyakran nem tud kellően bemelegedni” – összegezte kezdeti tapasztalatait Papp Ervin, a Stylo ÉpGép Kft. ügyvezető igazgatója. „A húsz e-Crafter modellt négy évig futó operatív lízingkonstrukcióban, teljes körű e-mobilitás szolgáltatáscsomagunkkal kiegészítve adtuk át tizenöt éve hűséges ügyfelünknek, hogy a lehető legtöbb terhet és kockázatot levegyük a válláról az üzemeltetéssel kapcsolatosan. Ez magában foglalja a finanszírozás mellett a karbantartást, az időszakos gumiabroncs-csere szolgáltatást és a Magyarországon általunk forgalmazott csúcsminőségű Mennekes töltőberendezések kiépítését is. Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalunk az elektromos kishaszonjárművek iránt, elsősorban a futárcégek részéről, így folyamatos bővülést várunk ezen a területen” – tette hozzá Veres Tibor, az Autó Széles Kft.-nél a Volkswagen Haszonjárművek márkafelelőse. 

Itt elmondhatod a véleményedet!