Hirdetés:

Immár sorozatban 12. alkalommal zárta piacvezető helyen az évet a DAF hazánkban. Legnagyobb magyarországi márkakereskedése, a gyári tulajdonban levő Hungarotruck Kft. jelentős fejlődést ért el több területen is. Idén pedig már piaci felfutást vár a DAF Hungary Kft. vezetése.

Tavaly a koronavírus-járvány miatt igencsak örvénylő piaci körülmények között kellett helytállnia a DAF márkának is a magyarországi haszonjármű-piacon, amely minden kategóriában számottevő visszaesést szenvedett el. Ugyanakkor a holland márka a nehézkategóriában 822 új gépkocsi forgalomba helyezésével 27,9 százalékos piaci részesedést elérve megtartotta első helyét.

„Igen lendületesen és bíztató piaci trendekkel indult a tavalyi évünk. Majd márciusban a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet mindent felülírt, az új és a használt járművek értékesítése egyaránt megtorpant. Márkaszervizeink azonban a szükséges biztonsági intézkedések betartása mellett folyamatosan üzemeltek, hogy megfelelően kiszolgálhassák ügyfeleinket. Nyáron aztán éledezni kezdett a piac, sőt a szokásos uborkaszezon elmaradásával erősebb hónapokat zártunk, mint korábban. Majd ősszel és télen még tovább erősödött a rendelésállományunk. A 2020-as év újdonságaként említhetem, hogy bevezettük kínálatunkba a hátsó tridemes FAW tengelyelrendezést, amely nagy teherbírás és kedvező terheléseloszlás mellett kiváló fordulékonyságot biztosít. A Unity Edition különleges kiadásunkkal pedig a járványhelyzetben kiemelt szerepet kapó összefogás előtt tisztelegtünk. Értékesítési tevékenységünkben fontos változást jelent, hogy kineveztünk egy specialistát a felépítményezhető fülke-alvázas járművek területére. Továbbá értékesítői csapatunkat egy hölggyel bővítettük, aki az LF típusra fókuszál” – tette hozzá Szentpáli-Gavallér Péter, a DAF Hungary Kft. és a Hungarotruck Kft. ügyvezető igazgatója.

A Hungarotruck Kft. átvett egy nyíregyházi szervizt 2019 végén, amelyet tavaly átalakított és felfuttatta a működését, így a kezdeti öt helyett már tizennégy szerelővel, két műszakban üzemel. Bőséges használtjármű-készletével, kiváló alkatrészellátásával és új értékesítőivel is támogatja a kelet-magyarországi régió, valamint a jelentős tranzitforgalom által a román és ukrán ügyfelek színvonalas kiszolgálását. Jól tükrözi a Hungarotruck Kft. fejlődését a vírushelyzet ellenére is, hogy húsz százalékkal bővült a dolgozói létszáma. „A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos sok bizonytalansági tényező tükrében nehéz konkrét terveket meghatározni az idei évre, de annyit elmondhatok, hogy a piac körülbelül 15-20 százalékos növekedésére számítunk a tavalyi évhez képest. A tavaly bemutatott Ultimate Edition különleges kiadás kampánya idén is tovább fut. Ez egy új értékesítési koncepciót képvisel azzal, hogy előre összeválogatott felszereltségi csomagok és szolgáltatáscsomagok együttesét kínálja az ügyfeleknek, ugyanis a DAF ebben látja a jövőt. A Von-Truck Kft. pedig Törökbálinton, az M1-es autópálya mellett várhatóan tavasszal megnyit egy új DAF szervizt, erősítve a márka jelenlétét Budapest nyugati oldalán” – tette hozzá Szentpáli-Gavallér Péter.

Új generációs DAF tehergépkocsik: Türelem teret terem

Szinte már kivárhatatlanul sokáig húzta a DAF az új fülkegeneráció bevezetését. Így viszont a holland gyártó az első, amely az új szabályozással élve messze a legtágasabb fülkékkel büszkélkedhet. Persze a térkínálatnál jóval többről szól a

Minden jobb, ha a vége jobb

Tavaly tavasszal igen gyászos képet festettek hazánkban az új haszongépjárművek forgalomba helyezési adatai a 2020-as évre vonatkozóan, majd nyáron erőre kapott a piac és ősszel tovább nőtt a lendülete.

DAF XF 480 8×4 FAW menetpróba: Fordulékony óriás

Nagyon precízen kell specifikálni a távolsági fuvarozásra tervezett járműveket is. De hol jön mindez egy kommunális felhasználásra gyártott géphez képest? Ez a DAF teherautó remekül példázza, milyen nagyok a különbségek két hasonló konfiguráció között.

DAF XF bérjárművek átadása: Bevált bérlet

Bár először csak tavaly béreltek haszonjárművet, gyorsan rákaptak az üzemeltetés e kedvező formájára e négykezes hűtősök üzemeltetői, nyolc holland bérmunkást alkalmaztak flottájukba.

A DAF új automatikus vészfékrendszere: Fékező tényező

Mostantól a DAF LF, CF és XF tehergépkocsik a márka harmadik generációs automatikus vészfékrendszerével készülnek. Ez az elődjénél is jóval tágabb keretek között működik, így jelentősen fokozza a közlekedés biztonságát.

DAF CF és XF PXP-rendszerrel: Olajozott továbbjutás

Mostantól a műszerfalról egy gombnyomással kapcsolható hidraulikus elsőkerék-hajtással is rendelhető a DAF CF és XF. Ez számos előnyt kínál a kardántengelyes hajtással szemben, és sok esetben bőven elegendők a képességei.