Hirdetés:

Új flottastratégiát vezetett be a Moltrans Tankautós Fuvarozó Kft, a MOL leányvállalata. Három márka négy-négy vontatójának átfogó üzemeltetési tesztelésével határozzák meg a későbbi beszerzések irányát. Így került most négy Scania G 450 a járműparkba.

Huszonöt évvel ezelőtt a MOL kiszervezte a teljes fuvarozási tevékenységét, melynek eredményeként jött létre százszázalékos tulajdonú leányvállalata, a Moltrans. A cég kizárólag a MOL által biztosított fuvarfeladatokat teljesíti országszerte, melynek keretében mintegy 450 töltőállomást és tízezer nagykereskedelmi partnert szolgál ki. Járművei vasárnap délutántól szombat estig két műszakban róják az utakat, naponta több mint negyvenezer kilométert futnak, azaz évente akár 17 milliót. Eközben pedig éves szinten 2,5 milliárd liter üzemanyagot mozgatnak meg, továbbá PB gázt is szállítanak. Ráadásul a fuvarfeladatokat napról napra az aktuális igényekhez igazítják, vagyis nincsenek állandó relációk. Magától értetődő tehát, hogy a fuvareszközök megbízhatósága, illetve rendelkezésre állása kulcsfontosságú a Moltrans számára, hiszen egyszerűen megengedhetetlen, hogy egy töltőállomás vagy nagykereskedelmi partner készlete leürüljön. Ezt a rendkívüli kihívást jelentő feladatot megközelítőleg száz nyerges szerelvénnyel és húsz kisebb tehergépkocsival, valamint több mint háromszáz gépjárművezetővel látja el a cég. A gépkocsikat hat évig vagy 900 ezer kilométeres futásteljesítményig üzemeltetik.

A képen balról jobbra: Sipos Tamás, a Scania Hungária Kft. újjármű-értékesítője, Vágány László, a Moltrans Tankautós Fuvarozó Kft. műszaki szakmérnöke, Gál Attila, a Scania Hungária Kft. nyugat-magyarországi régiójának igazgatója, Kozma Szabolcs, a Moltrans Tankautós Fuvarozó Kft. ügyvezető igazgatója, Vass András, a Scania Hungária Kft. kelet-magyarországi régiójának igazgatója, Márkus Miklós, a Scania Hungária Kft. értékesítési igazgatója, Aros Levente, a Moltrans Tankautós Fuvarozó Kft. műszaki vezetője és Finta Tihamér, a Scania Hungária Kft. újjármű-értékesítője

„A korábbi gyakorlat szerint a MOL-csoport úgy írta ki nyerges vontatók beszerzési tenderét, hogy az alapvető műszaki feltételek teljesítése mellett csak a beszerzési ár és a 900 ezer kilométerre vetített karbantartási díj jelentette a meghatározó szempontokat. Az új flottastratégia értelmében viszont a három legjobb ajánlattevőtől beszerzünk négy-négy szinte azonos specifikációjú vontatót, ezeket nagyjából egy évig teszteljük valós üzemeltetési körülményeink között, majd az eredmények alapján választjuk ki a későbbi beszállítónkat. A teszt során mérjük majd az üzemanyag-fogyasztást, a járművek rendelkezésre állását és a gépjárművezetők elégedettségét is” – mondta Kozma Szabolcs, a Moltrans Kft. ügyvezető igazgatója.

Belföldi elosztófeladatokhoz megfelelő kényelmet nyújt ezeknek a Scania vontatóknak a fülkéje

„Számunkra kiemelkedő fontosságú a biztonság, ezért a Scania G 450 modelleket éberségfigyelővel, elöl-hátul teljesen LED-es világítással, piros biztonsági övvel, az öv bekapcsolására figyelmeztető hangjelzéssel, retarderrel és adaptív sebességtartó automatikával rendeltük meg. A hatékonyságot a domborzathoz előrelátón igazodó hajtásláncvezérlés szolgálja, de ez a biztonság jegyében nem engedi adott sebesség fölé gyorsulni a járművet. A tömegcsökkentés érdekében könnyűfém keréktárcsákat, száz milliméterrel rövidített tengelytávolságot és háromszáz literes gázolajtartályt választottunk. A gépkocsivezetők igényeit is figyelembe vettük, ennek eredménye a középmagas, hálóhelyes fülke, a fekhely alatti hűtőrekesz és a sűrített levegős pisztoly a belsőtér takarításához” – tette hozzá Vágány László, a cég műszaki szakmérnöke.

Értelemszerűen a most átvett Scania G 450 modellek is ADR-es kivitelűek

„A G 450-es vontatóinkra javítási és karbantartási szerződést kötöttünk, a Scania Flottamenedzsment-rendszer adatait pedig integráljuk a saját flottakövető rendszerünkbe. Az ezekkel a modellekkel dolgozó munkatársaink a Scania Járművezető-képzést is elvégzik majd, hogy a lehető leghatékonyabban használhassák új eszközeiket” – magyarázta Aros Levente, műszaki vezető.

Mindebből jól látszik, hogy a Moltrans minden eddiginél tudatosabb és összetettebb tényezőket számításba vevő alapokra helyezte flottabeszerzési stratégiáját a hosszú távon leghatékonyabb üzemeltetés érdekében. A Scania pedig sikeresen átlépte a küszöböt, kíváncsian várjuk a folytatást.

A négy Scania G 450-est minden szempontból a fuvarfeladat igényeire specifikálták, így kiemelt szempontot jelentett a biztonság és a tömegcsökkentés, ugyanakkor a gépjárművezetők kényelmi elvárásait is figyelembe vették

A gyártó honlapja: scania.hu