Hirdetés:

Közeledve ennek a turbulens esztendőnek a végéhez Tringer Zoltánnal, a Renault Trucks Keleti Régió ügyvezető igazgatójával beszélgettünk az idei év eredményeiről és a közeljövő terveiről, illetve újdonságairól.

Milyen eredményekkel zárja a 2020-as évet a Renault Trucks a magyar piacon?

Tringer Zoltán:  „Ennek az elemzését onnan kezdeném, hogy hat év után, 2019-ben a közös tulajdonosi háttér megmaradásával újra szétvált a Volvo Trucks és a Renault Trucks szervezetének irányítása hazánkban. Új felállással és bíztató piaci jelekkel indult tehát az idei évünk, majd mindenki máshoz hasonlóan bennünket is váratlanul ért a koronavírus miatt kialakult helyzet. Először persze nálunk is egy kisebb sokkot okozott ez a fordulat. Azonban gyorsan megtapasztaltuk, hogy a közúti fuvarozás nem állhat le, ezért mi sem álltunk le. A szükséges egészségügyi óvintézkedések betartásával a szervizeink mindvégig nyitva tartottak a korlátozások ideje alatt is. Így megfelelően támogathatták ügyfeleink folyamatos üzletmenetét, amit a partnereink igen nagyra értékeltek. A tehergépkocsi-értékesítés terén persze eleinte akadtak nehézségek, hiszen más európai járműipari gyártókhoz hasonlóan a Renault Trucks is leállította az üzemeit hosszabb-rövidebb időre. Alkalmazkodva a kialakult helyzethez elkezdtük a nagyobb piacokon felhalmozott készleteket kiárusítani. Házi finanszírozónkkal közösen pedig személyre szabott megoldásokat tudtunk kínálni ügyfeleinknek. Kellő igény is mutatkozott ezekre, ugyanis a flottapartnereink jelentős része nem szüneteltette a járműpark cseréjét, illetve fejlesztését. A használt járművek terén megdupláztuk a forgalmunkat a tavalyi évhez képest. A gördülő állomány bővülésével összhangban pedig a szerviztevékenységünk és az alkatrész-értékesítésünk is enyhe növekedést mutat. A nehéz időszak kiemelkedő pozitívuma, hogy tovább erősödött az ügyfeleinkkel kialakult szoros kapcsolat, valamint munkatársaink motivációja és munkakapcsolatai magasabb szintre léptek.”

Ezek után milyen várakozásokkal tervezik a jövő évet?

„Mindenképpen bíztatónak számít, hogy az év harmadik negyedévétől a kilábalás jeleit látjuk a piacon. Ettől persze még nem lesz diadalmenet a 2021-es esztendő sem. Az idei évet 2019-hez képest várhatóan negyven százalék körüli visszaeséssel zárja majd a magyar nehézkategóriás piac. Ehhez képest jövőre jó tízszázalékos erősödéssel számolunk. Célunk az idei piaci részesedésünk megőrzése, amit reálisnak tartok a Renault Trucks számára.”

Várható-e termékújdonságok bevezetése, amelyek támogathatják ennek a célkitűzésnek az elérését?

„A jövő év kiemelt eseményeként kívül-belül megújul a T, a C és a K modellkínálat. A külső ráncfelvarráson túlmenően a fülkén belül számos újítás fokozza majd a járművezetők kényelmét a nagyobb tartományban dönthető kormánykeréktől az áttervezett tárolóhelyekig. A hajtáslánckínálatban pedig megjelenik egy továbbfejlesztett, turbocompound rendszerrel, azaz energia-visszanyerő turbinával felszerelt motor. A magyarországi bemutatót ősz elejére tervezzük egy nagyobb szabású rendezvény keretében, ezt követően pedig tesztjárművek is az ügyfelek rendelkezésére állnak majd. A kínálat másik végét illetően fontos hírnek számít, hogy a 2022-2023 körül megjelenő új generációs Master kishaszonjármű fejlesztésében ötven-ötven százalékban vesz részt a Renault személyautós ágazata és a Renault Trucks, így erőteljesebben érvényesülhetnek a nagyteherautós tapasztalatok az újdonság megalkotásában. Emellett nagyon bízom abban, hogy jövőre sikerül átadnunk az első tisztán elektromos hajtású Master Z.E furgont Magyarországon. Ahogy eddig is tettük legfontosabb célunk, hogy 2021-ben tovább erősítsük ügyfélkapcsolatainkat, valamint minden rendelkezésre álló műszaki eszközzel és személyzeti állománnyal támogassuk a fuvaros társadalmat.”