Oldalvédelem

2018. január 04. | 08:08, Horváth András

Technika: Mercedes-Benz oldalsó holttérfigyelő

Csúnya balesetekhez vezethet, ha egy hatalmas nyerges szerelvény és egy kerékpáros vagy gyalogos balszerencsésen találkozik. A Mercedes-Benz azonban igyekszik megelőzni a bajt az oldalsó holttérfigyelő rendszerével.

Te kitöltötted már a kérdőívünket?
Garantált ajándék vár az első 500 kishaszonjárműves felhasználóra!

 

Oldalsó holttérfigyelőt a világon elsőként a Mercedes-Benz kínált a nehéz-teherautóihoz. Az Actros és az Antos típusokhoz 2016 decembere óta elérhető az új biztonsági rendszer. Mostanra viszont már több mint húsz járműváltozathoz kapható, köztük az építőipari felhasználásban jeleskedő Arocs teherautókhoz is.

 -

Biztonság mindenek előtt!



A rendszer egyszerű és nagyszerű. A lényege, hogy időben figyelmezteti a vezetőt kanyarodáskor és sávváltáskor a teherautó mellett haladó kerékpárosokra, gyalogosokra, illetve más járművekre. Ehhez a jármű oldalára szerelt érzékelők segítségével folyamatosan figyeli a gépkocsi melletti területet menet közben. Ha valami vagy valaki a veszélyzónába kerül, akkor a fülke jobb oldali A-oszlopán egy háromszög alakú LED-fény kezd el világítani. Az ütközés veszélyére először intenzívebb piros színű villogással, majd állandó fénnyel figyelmeztet. Eközben a hangszórókon keresztül figyelmeztető hangjelzés is felhívja a vezető figyelmét a baleset veszélyére. A vezetői segédrendszer azonban nem kizárólag a gyalogosokat vagy a kerékpárosokat jelzi a vezetőnek. Akkor is riadót fúj, ha kanyarodás közben érzékel a teherautó oldalához közeledő fix tárgyat, például egy közlekedési lámpát, vagy oszlopot. Remélhetőleg rengeteg személyi sérülést és anyagi kárt előz meg a jövőben az oldalsó holttérfigyelő rendszer!

Figyelmedbe ajánljuk

Címkék

Hozzászólások

Szavazás