Ellenőrzi és írja a hőmérsékletet, számon tartja a kilométerfutást, megóvja lopástól a rakományt és figyeli a gumiabroncsokat a Schmitz Cargobull új pótkocsi-telematikai rendszere.
Hirdetés:

Münchenben, a fuvarozás és a logisztika 2017-es szakkiállításán és vásárán mutatta be új generációs SmartTrailer pótkocsi-telematikáját a Schmitz Cargobull. Az előző TrailerConnect továbbfejlesztése számos új funkciót kínál, és nagyon sokoldalúan használható.
A szabályozott hőmérsékletű áruk fuvarozásának hőmérsékletíróját a vezérlőkészülékbe integrálták. A pótkocsi homlokfalán elhelyezett opcionális printerrel egyből ki is lehet nyomtatni az adatsort. Manapság az ügyfelek többsége már elvárja a TrailerConnect útján elektronikusan továbbított adatokat, ennek megfelelően a most bemutatott rendszer megőrizte a hagyományos hűtőaggregátok és hőmérsékletírók csatlakozási felületét, illetve kompatibilitását a már meglevő berendezésekkel.

Pontos megfigyelés alatt
A precíziós kilométer-számláló algoritmusa a blokkolásgátló-érzékelő és a GPS jelei alapján működik. Akkor is aktív, ha nem csatlakoztatják az elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS) kábelét. A telematikai egység gyorsulásérzékelőjével kombinálva beazonosítja és dokumentálja a jármű mozgásban és állva töltött periódusait.
A Schmitz Cargobull Telematics figyeli a kerekeket és a gumiabroncsokat is. Méri a gumik nyomását és hőmérsékletét, illetve vezeték nélkül továbbítja az adatokat a telematikai vezérlőkészülék vevőjének. A fékbetétek érzékelői a kopásról jelentenek, és azt is nyilvántartják, hogy hol vannak az egyes kerekek a járművön. Ennek segítségével lehet a lerobbanást megelőző intézkedéseket tenni.

 -

Okospótkocsi-kezelés okostelefonnal: valamennyi üzemi adat leolvasható és beállítható

 

Még nagyobb biztonságban
Ha nagyon értékes a rakomány, aranyat ér a pótkocsi telematikai vezérlésű ajtózára. A hátfal keretébe épített, páncélozott, robusztus zár LIN-adatbuszon keresztül kapcsolódik a rendszerhez, és kizárólag a TrailerConnect speciálisan felhatalmazott alkalmazóinak engedi bezárni vagy kinyitni az ajtót, szó szerint kizárva a parkolóhelyi fosztogatókat. Magától értetődik, hogy minden aktivitásáról jegyzőkönyvet vezet. Mindemellett az új beSMART (légyOKOS) alkalmazás lehetőséget ad a sofőrnek és PIN-kóddal felhatalmazott személyeknek az ajtózár kezelésére. A Schmitz Cargobull hűtőaggregáttal felszerelt járművek kényelmes opciója a zárműködtetés az aggregát vezérléséről.

Új filozófia
Az új érzékelőkön kívül az innovatív hálózati, vezérlési és diagnosztikai filozófia is megkülönbözteti a SmartTrailert. A pótkocsi valamennyi érzékelőjét és működtető elemét, például az abroncsnyomás, a hátfalajtó, a tüzelőanyag-tartály vagy a hőmérséklet érzékelőjét, valamint a biztonsági berendezéseket, például a központi zárat, CAN- és LIN-adatbusz köti össze. Mellesleg a márka nagy súlyt helyez saját érzékelők kifejlesztésére.
„Új generációs berendezésünk ellátja az üzemeltetőket a pótkocsi valamennyi lényeges adatával. Egyetlen telematikai rendszer foglal össze minden alkalmazást a részegységgyártóktól független, komplett megoldássá. Ügyfeleinknek így nem kell többé többféle telematikát használni egyetlen járművön. Csakis a pótkocsigyártóé képes tökéletesen integrált hálózatban együttműködni” – jelentette ki Karl-Heinz Neu, a Schmitz Cargobull Telematics igazgatója.

 -

 

Egyre okosabb pótkocsik
Az új, standardizált működtetési koncepció egyértelműen tükrözi az okos technikát. Amellett, hogy az új TrailerConnect Portal átfogóan elemzi és nyilvántartja a folyamatokat, a pótkocsi fontosabb adatait elérhetővé, az egyes érzékelőket pedig ellenőrizhetővé teszi a Schmitz Cargobull hűtőaggregátjának kijelzőjén keresztül. A járművezető és a pótkocsi kommunikációját tovább javítja a beSMART alkalmazás: folyamatosan követhető a pótkocsi státusza, így szükség esetén gyorsan be lehet avatkozni. A sofőr mindvégig tudja, mekkora a hőmérséklet a raktérben vagy a nyomás a gumiabroncsokban, távvezérléssel, kényelmesen kezelheti az ajtózárat és a hűtőaggregátot. Vezeték nélküli modul kapcsolja össze okostelefonját a járművel.
További előnye az új, integrált rendszernek az összes érzékelő és aktuátor központi diagnosztizálása a központi telematikai vezérlőegységről. Ennek jóvoltából meg lehet előzni üzemzavarokat, javul a megbízhatóság és a rendelkezésre állás. Ráadásul a műhelyben csökken a hibakeresésre fordított idő, hamarabb állhat újra forgalomba a pótkocsi.
Nem is olyan régen teljesen „buta” jármű volt egy pótkocsi, csak ment a gépes jármű után, és kész. Most már viszont szinte érző és gondolkodó tagja a fuvarozási logisztika láncolatának, hozzásegíti a vállalatot ahhoz a bizonyos pluszhoz, amely eldöntheti a versenyelőnyt az éles konkurenciaharcban.