Szinte minden célra mutatott pickupot a Chevrolet a 2017-es SEMA Show pódiumán. Ezenkívül még visszaemlékezni is maradt kapacitása, hiszen százéves az első Chevrolet pickup.
Hirdetés:

Minden bizonnyal a hazai pálya előnyeire is alapozva adott bele apait-anyait a Chevrolet a legutóbbi SEMA Autókiállításon. Ráadásul az érdekességek között ezúttal többséget élveztek a pickupok. Ez azonban most érthető, hiszen éppen száz évvel ezelőtt gördült ki a gyárkapun az első Chevrolet pickup. Ezért is álltak ezúttal az izomautók a pickupok árnyékában. Nem mintha a „laposvasak” mellett különösebb szégyenkeznivalója lenne némely platós Chevynek teljesítmény tekintetében. Sőt, a Silverado Performance Concept éppen teljesítményében nyújt sokat, hiszen kifejezetten ennek jegyében építette át a Chevrolet. Gyárilag 355 lóerős, 5,3 literes, V8-as erőforrása turbófeltöltővel jutott bő 100 lóerő többlethez. Méghozzá a Corvette-ben dolgozó LT4 erőforrás rendszerét kapta a Chevrolet Silverado is, töltőlevegő-hűtővel. Továbbá sportkipufogó és a teljesítményhez illő, megerősített Brembo fékrendszer is felkerült a pickupra, számos sötét tónusú díszítőelem mellett. A motorházfedél levegőbeömlője persze korántsem csak dísz.

 -

Még a lámpaburák is sötét árnyalatúak a Chevrolet Silverado teljesítményre hangolt tanulmánypickupján

 -

22 colosak a Chevrolet Silverado Performance Concept keréktárcsái

Azokra is gondolt a Chevrolet, akik száguldás helyett inkább az úttalan utakat részesítik előnyben. Nekik nem csupán egy tanulmányt, hanem mindjárt kettő, kereskedelmi forgalomba is kerülő különleges sorozatot mutatott be a márka. Ezek a Chevrolet Colorado ZR2 Dusk és ZR2 Midnight Edition. Eddig is létezett a kifejezetten terepezéshez fejlesztett ZR2 kivitel, nagy terepszöget engedő első lökhárítóval, szélesebb nyomtávval, nagyobb szabad hasmagassággal és karosszériavédő elemekkel. Továbbá Multimatic DSSV lengéscsillapítókat tartalmazó speciális felfüggesztést és a kategóriájában szintén egyedi első és hátsó elektronikus differenciálzárat is kínál a ZR2. A fekete kivételével minden színben kérhető Dusk és a csakis feketében rendelhető Midnight viszont még további különlegességeket tartogat. Ilyenek a fekete emblémák és a 17 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint a szintén fekete bukócső a platón, LED-es terepfényszórókkal.

 -

Balra, fehérben a Chevrolet Colorado ZR2 Dusk, jobbra, feketében a ZR2 Midnight

 -

A ZR2 3,6 literes, V6-os vagy 2,8 literes dízelmotorral rendelhető

A két különleges ZR2 sorozat mellett két tanulmányautót is bemutatott a Chevrolet, szintén a ZR2 alapjain. A Colorado ZR2 AEV tanulmány és a ZR2 Race Development Truck egyaránt arra hivatottak, hogy a ZR2 terepezési képességeinek továbbfejlesztésével mutassák meg, mire is képes ez a típus. A 2,8 literes dízelmotorral hajtott Colorado ZR2 AEV modellt az off-road specialista American Expedition Vehicles együttműködésével készítette a Chevrolet. Az átépítés jóvoltából terepezéshez még inkább alkalmas lökhárítókat, keréktárcsákat és abroncsokat, teljes alsó burkolatot, emelt szívónyílást, speciális sárvédőket és a terepezéshez szükséges kellékeket tartalmazó platófelépítményt kapott a tanulmány. Ezenkívül LED-es kiegészítő világítás, alumínium tárolódobozok, sőt, hűtő, katonai tüzelőanyagkannák, csörlő és sok egyéb hasznos kellék is bekerült az autóba.
Az AEV tanulmányhoz hasonlóan, a ZR2 Race Development Truck is alaposan módosított futóművet kapott, elöl és hátul egyaránt. Ez a modell azonban a nagysebességű terepversenyzés elvárásai szerint készült. Esetében ez többek között szintén alsó kiegészítő védőburkolatokat, terepes levegőszívót, sportkipufogót, valamint acél kardántengelyt jelent. A hajtásról itt 3,6 literes, V6-os motor gondoskodik, nyolcfokozatú sebességváltóval.

 -

Messziről felismerhető a Chevrolet Colorado ZR2 AEV tanulmány, a magasra emelt szívónyílásról…

 -

…és alapos ellátmányáról a platón

 -

Az egyedi ZR2 modellek, így a ZR2 Race Development Truck is hosszabb rugóúttal rendelkező hátsó laprugókat kaptak

Legfeljebb beépített platójú pickupnak mondhatnánk azt a Chevrolet Suburban tanulmányautót, amelyet Luke Bryan countryénekessel készített a márka. A Bryan család igazi Chevrolet-rajongó, Luke is régóta Suburbannal jár. A horgászó, vadászó és úgy általában az életet élvező stílus már az autó megjelenésén tetten érhető. Például a klasszikus horgász-vadász zöldbe hajló egyedi árnyalatot piros részletekkel színező kiegészítők és a nagyobb szabad hasmagasság tekintetében. A pótkereket az ötödik ajtóra helyezték, amely immár nem felfelé, hanem oldalra nyílik, a tetőre pedig kiegészítő fényszórók és horgászbottartók kerültek. A család legkisebb tagjai a menetiránynak háttal ülhetnek a DVD-lejátszóval kiegészített harmadik üléssorban. A hajtásról a Chevrolet 5,3 literes V8-asa gondoskodik, 355 lóerővel.

 -

Jellegzetes, 22 colos keréktárcsákat kapott a Chevrolet Suburban tanulmányautója

 -

A tanulmány megvalósításánál cél volt a szellős, tágas térérzet, amit a hátsó rész megnyitásával értek el a Chevrolet szakemberei

Az NHRA gyorsulási versenyek biztonsági tanulmányautóját is elkészítette a Chevrolet a 2017-es SEMA Show alkalmából, méghozzá legnagyobb pickupja alapjaira. A Chevrolet Silverado 3500HD Safety Safari SEMA Concept egy igazi amerikai nagyvas, 6,6 literes, 445 lóerős és 1234 newtonméter forgatónyomatékú dízelmotorral. A 305/45 LT 22 méretű abroncsok a tanúi, hogy ez már korántsem személyautó-kategória, viszont igazán hasznos biztonsági jármű lehet ez a tanulmány az NHRA autóversenyeken. Ennek megfelelően tűzoltó-berendezéssel is ellátták, 300 literes tartállyal és tömlővel kiegészítve. Valamint olajsemlegesítő anyag, elsősegélykészlet és sok egyéb is került a platóra, ami jó eséllyel szükséges egy autóversenyen előforduló baleset mentési feladataihoz.

 -

Ez a Silverado mindent tud, ami a baleseti mentéshez szükséges…

 -

…és pickupnak is éppen annyira bestiális, mint amilyennek tűnik

E rengeteg újdonság mellett szintén különleges sorozatot mutatott be a Chevrolet pickup-gyártásának századik évfordulója alkalmából. A Colorado és Silverado típusokból egyaránt készült Centennial Edition, speciális emblémával és elegáns megjelenéssel. Ezeknél mégis érdekesebb az 1967-ben debütált C/10 pickup, amelynek egy példányát most felújította a Chevrolet. Ám korántsem eredeti állapotúra, hanem a mai divatnak megfelelően, modernizálva. Hatalmas, 20 colos könnyűfém keréktárcsákat és LED-es fényszórókat kapott az 50 éves veterán pickup. A motorterébe pedig egy 405 lóerős ZZ6 erőforrás került, amely eleget tesz a károsanyag-kibocsátási előírásoknak is. Nos, kétségtelenül így is ünnepelhet jeles évfordulót egy autógyár. Illetve ahogy Sandor Piszar, a Chevrolet Trucks marketingigazgatója mondta, „100 év és 85 millió pickuppal a háta mögött, a Chevrolet pickupjai tovább ösztönzik, támogatják és jutalmazzák használóik kemény munkáját és szabadidős tevékenységeit”.

 -

Korok találkozása pickup módra…

 -

…és a Chevrolet Centennial Edition két típusa

 -

Kívül és belül egyaránt LED-es világítótesteket kapott a modernizálva felújított Chevrolet C/10 pickup

 -

A külső mellett legalább annyira érdekes a lemezek alatt lapuló technika, például a 405 lóerős ZZ6 erőforrás