Minek a keréktárcsa?

2018. január 23. | 11:11, Bondor Tibor

Háttér: Michelin Vision tanulmánykerék

Nincs szükség külön keréktárcsára a Michelin Vision tanulmánykerék használatával, hiszen ez gumiabroncs és keréktárcsa egyben. Sőt, még ennél is messze többet tud.

Te kitöltötted már a kérdőívünket?
Garantált ajándék vár az első 500 kishaszonjárműves felhasználóra!

 

Jelentős újításokat hozott a 2017-es esztendő az autóiparban – már ami a kereket, a futóművet és a fékrendszert illeti. Elég csak a Continental New Wheel Concept megoldására, valamint a Bosch iDisc féktárcsájára gondolni – ez utóbbi 90 százalékkal csökkenti a közúti közlekedés részecskekibocsátásának körülbelül 15 százalékáért felelős fékport. Szintén ezen a területen hozott merőben újat a Michelin a Vision tanulmánykerékkel. Hiszen már önmagában jelentős előnyt jelent egy kerék esetében, ha nincs külön gumiabroncs és keréktárcsa. Szintén öröm, ha nem fúvott abroncsról beszélünk, hiszen így az abroncsnyomás-ellenőrzés és a defekt nyűgjei is megszűnnek. Mindezeken túl a Michelin Vision tanulmánykereke természetes, újrahasznosítható, hálózatba kapcsolható és személyre szabható. A Time magazin mindjárt be is válogatta a 2017-es év 25 legjobb találmánya közé a Michelin Visiont.

 -

A Michelin Vision összetétele teljesen természetes

Szintén a Michelin mutatta be 2005-ben a Time magazin szerint akkor ugyancsak a legjobb találmányok közé sorolt, hasonló, nem fúvott gumiabroncsot. Ez az X Tweel, amely ma már néhány járműfajtához kereskedelmi forgalomban is kapható. A Vision azonban sok egyéb tekintetben túlszárnyalja azt. Például azért, mert természetes, újrahasznosítható, illetve lebomló anyagokból készül. Ugyancsak hatalmas előnye a Vision keréknek, hogy – a Michelin megfogalmazásában – „újratölthető”. Ez tulajdonképpen újrafutózhatóságot takar, ugyanis a Vision futófelülete – szintén természetes anyagok felhasználásával – 3D nyomtatóval elkészíthető. Ily módon kopás esetén vagy évszakváltáskor a futófelület egyszerűen újra cserélhető. A kerék tehát gyakorlatilag örökéletű, és mindig a felhasználó igényeinek megfelelően alakítható. A gumisok műhelyei pedig 3D nyomtatóüzemekké alakulhatnak.

 -

Egyetlen egységet képez az abroncs és a keréktárcsa. A Vision futófelülete 3D nyomtatóval „újrafutózható”

A fentieken túl szintén vadonatúj koncepciót vizionál a Vision azon tulajdonsága, hogy hálózatba kapcsolható. Ezt annak köszönheti, hogy a kerék szerkezetébe érzékelőket építenek be, amelyek folyamatosan figyelik például a tapadást, az útviszonyokat és a kerék állapotát. Mindezek alapján a Vision kommunikál a járművel, az út menti infrastruktúrahálózattal, és jelzi a vezetőnek az esetleges karbantartás szükségességét.

A koncepció megvalósítása 90 fős világszintű felmérés alapján indult, amelyben arra keresték a választ, hogy mi fontos a felhasználók számára. A válaszadók között éppúgy megtalálható a már kerékpározni tudó gyermek, mint a földműves, az autóversenyző, a „hétköznapi vezető” vagy a repülőpilóta. Elsődleges szempontok között szerepelt a biztonság és a környezetvédelem. Már csak az a kérdés, hogy mikor valósul meg a Michelin Vision.

 -

Többek között papír, konzervdoboz, széna, bambusz, műanyag, fa és más újrahasznosított anyagokból áll a Michelin Vision

Figyelmedbe ajánljuk

Címkék

Hozzászólások

Szavazás